Sjukstuga

Sitter med en sovande sjuk 1-åring i famnen. Hon har sovit i snart en timme och hon blir jätteledsen om jag försöker lägga ner henne i spjälsängen, så här sitter jag och svettas och har kramp i armen... Men vad gör man inte för sitt lilla hjärta. Hon var ju lite risig redan igår och sedan hade hon en orolig natt med feber och idag har det inte alls varit bra. Snorig, 39 graders feber, ledsen, trött och hängig. Vi har bara lyckats få i henne lite lite i matväg, men har fått i henne en del vatten iallafall. Allt som är varmt ratas direkt, men lite mosad banan, barnyoghurt och clementin har accepterats. Kanske är tänder på g? 

Jag skjuter gärna på febernedsättande så länge som möjligt, eftersom feber är kroppens sätt att bearbeta viruset/bakterien, men hon har faktiskt fått Alvedon en gång både inatt och i förmiddags. Inatt hjälpte det bra och hon fick några timmars bra sömn, men i förmiddags tyckte jag inte att hon hade någon vidare effekt av den. Planerar dock att ge en dos till inför natten iallafall och håller tummarna för att hon får sova gott och vakna piggare imorgon. 

Såhär risig tror jag faktiskt inte att Lilla L har varit innan. Det gör så himla ont i hjärtat när hon mår så kasst! 

(null)


Familj | |
#1 - - Pauline Hurtig:

Aw :( krya på!

Svar: Tack!
Ängsull

Upp