Första advent

Igår var det alltså första advent. Det känns som alldeles nyss jag satt och njöt av den tända adventsstjärnan mitt i natten samtidigt som jag ammade Lilla L. Men det var ju inte nyss, det var ett helt år sedan! 

Adventsstjärnorna och adventsljusstakarna åkte upp redan i torsdags kväll. Jag och maken har en gemensam favorit; en röd adventsstjärna med broderade silvertrådar som vi köpte när vi var på en weekend i Lübeck, första julen vi bodde ihop. Och det var också den stjärnan jag satt och tittade på under nattamningarna förra året. Den har sin speciella plats i vardagsrummet, men för övrigt så tror jag att de andra stjärnorna och ljusstakarna flyttas runt lite från år till år. Huvudsaken är att inga hamnar i samma fönster, jag tycker det är så himla fult med både adventsstjärna och -ljusstake i samma fönster. Varför inte bara bestämma sig för en och låta det vara bra så, enough is enough..! Men smaken är som baken, såklart.

Anyways, skönt med lite ljus i mörkret iallafall!

(null)

(null)

(null)
Mammas och pappas gamla 70-talsljusstake, som jag fick överta när jag flyttade hemifrån.


Lübeckstjärnan (som inte alls kommer till sin rätta på denna bilden)


Allmänt, Hus & trädgård, Vardag | |
Upp