Sjukstuga

Jag är fortfarande lite förkyld, dottern är fortfarande förkyld och maken vaknade upp i morse och hade också han åkt på denna nedra förkylning. Det bådar verkligen gott inför helgen, det här..! Känns extra lyckat eftersom mannen i familjen fyller 35 imorgon och dettta såklart ska firas med vänner och familj. 

Imorgon är planen restaurangbesök (restaurang vald utifrån dessertutbud, crème brûlée är makens absoluta favorit) med vännerna på kvällen och därefter åker vi allihop hem till oss för tårta, dryck och trevligt umgänge. Himla nice, ska det bli! (Och vi har köpt en sån jädra massa lösgodis på Hemmakväll, så jag hoppas verkligen att folk är sötsugna annars kommer jag och maken att tjockna på oss betydligt de närmsta veckorna...)

(null)


På söndag vankas tårtkalas med familjen. (Mycket tårta blir det i helgen! Och jag som inte är så förtjust i tårta får bara tugga och se glad ut, det är ju inte jag som fyller år...) Som tur är ställer svärmor upp och bakar favorittårtan till sin lillpojk, så den slipper jag iallafall att fundera över. Det ska dock bakas ett gäng kanelbullar, makens brorsbarn äter inte tårta men kanelbullar älskar dem! (Det är jag och barnen, känner jag.) Jag hade egentligen tänkt baka idag, men nu känns det som att det passar bättre imorgon. På grund av tradiga förkylningar, så får vi hoppa över morgondagens eftermiddagsutflykt med fika, och spara energin till kvällen istället. Så då kan det ju passa bra med några nybakade kanelbullar som kompensation (och ingen dålig kompensation, om jag får säga det själv!). 

Idag satsar jag istället på att städa och handla gofrukost tills imorgon. Tänkte slänga ihop ett gäng kalljästa brödbullar ikväll också, så vi får nygräddat till frukost imorgon. Skämmer jag inte bort min make, så säg?! *väntar spänd på priset för bästa hustrun ever*

Familj | |
Upp