Oflyt

De här sista dagarna har vi verkligen inte haft turen på vår sida! Den inställda Köpenhamnsresan var ju så mycket oflyt så det sprutade om det och idag vaknade dottern med feber. Och vi (läs: jag) som var så taggade på att gå till den lokala öppna förskolan i förmiddags, eftersom vi har missat så många gånger nu (på grund av att maken hade semester så jag jobbade och vi gjorde annat, föräldrar på besök och förra veckan var hon som håller i det sjuk). Men det blev det inget med! Vi fick vackert stanna hemma och ta det lugnt i vår ensamhet. 

Imorgon förmiddag har vi lekdejt planerad, så jag hoppas verkligen att lilla L mår bättre då! Hon är inte så påverkad av febern, så förhoppningsvis är det snabbt överstökat. Tror att lilla fröken eventuellt kan ha tänder på g, som ställer till det lite för henne. Det dreglet hon ger ifrån sig nu är nämligen inte nådigt!

Aja, vi får väl ta en chill dag och hoppas på bättre lycka imorgon..!

Nu ligger lilla L iallafall och sover, så jag ska gå ut och försöka fånga in lövhögarna jag krattade ihop igår. Det blåser rätt skapligt idag, så de där högarna har krymt avsevärt och löven är istället tillbaka där de började (eller nästan iallafall, de har ju såklart inte flugit tillbaka upp på träden igen...). Jaja, mer träning för mig..! (Optimist, javisst..!)
Familj, Hus & trädgård, Vardag | |
#1 - - Pauline Hurtig:

åh :(

Upp