Nu är det höst igen

Vi bor bredvid en kyrka. Jag är ingen aktiv kristen, de enda gångerna jag går i kyrkan är vid bröllop, dop eller begravning. Men jag gillar ändå att ha kyrkan där bredvid. Den är fin och på något sätt ger den ändå någon form av trygghetskänsla. Plus att jag tycker det känns ganska trevligt att höra klockorna slå ibland. (Som tur är så är det inte speciellt ofta det händer något i "vår" kyrka, så klockorna slår inte särskilt ofta. Hade eventuellt inte uppskattat det lika mycket då.)

Iallafall, det jag ville komma till är att den här kyrkan har såklart kyrkvaktmästare som sköter om kyrkans mark. Och det är ju bra och så. Men nu har den där tjommen blåst med lövblås i typ flera timmar och jag får krupp! Alltså, finns det ingen form av lag (eller budord..?) som säger att "du skall icke störa din nästa med lövblåsen"?? 
Har ni hört en stor lövblås någon gång? Den låter jättemycket! Ett entonigt, högt, brummande, vinande, fullständigt asjobbigt ljud. Gah! 

Tur iallafall att lilla L obegripligt nog verkar kunna sova sig igenom oväsendet.
Allmänt | |
#1 - - Lisa Karlberg:

Hahahaha "Du skall icke störa din nästa med lövblåsen"! Snälla skriv det på en lapp och lägg i brevlådan. Om ni inte är enda grannarna. För då kan det bli lite pinsamt.

Svar: Haha, ja det kanske man skulle göra!
Ängsull

Upp