Antiklimax

Vi höll ju alla tummar och tår för att pappa skulle klara sig undan förkylningen och att mamma skulle piggna på sig tills idag så att de kunde passa lilla L i helgen som planerat, så att jag och maken kunde få vår efterlängtade tur på tu man hand - men vad händer? Jo, päronen var redo att ta sig an dottern i helgen, men istället började jag må illa igår kväll. Riktigt illa. Och det blev inte bättre under kvällens gång, så vid typ 23.50 avbokade vi hotellet och tog det tunga beslutet att skjuta på resan. 

Vi kände inte att vi vågade chansa på att det skulle gå över tills idag. Och ikväll känns det ändå som att det var ett bra beslut. Trots att jag aldrig kräktes och att jag har mått bättre idag, så har jag ändå känt mig fruktansvärt trött hela dagen. Jag somnade till och med en stund på soffan när dottern vilade, och det händer aldrig annars. Jag lägger mig aldrig ens på soffan när hon vilar.

Jag tror dock inte att det är någon magsjuka, utan snarare ren och skär trötthet, som gjort mig illamående. Jag har alltid haft lätt för att må illa och min kropp reagerar ofta med illamående när något inte står riktigt rätt till. Typ övertrötthet. 

Nu blir det bingen för mig också hoppas vi på en lugn natt och att lilla L bestämmer sig för att ta sovmorgon...
Imorgon tar vi nya tag och bokar om resan!

Var vänlig ignorera den guldiga tapeten, vi har inte kommit till sovrumsrenoveringen ännu...

Allmänt, Familj, På tur | |
Upp