Lekdejt

Jag och lilla L tillbringade förmiddagen hos min bästa vän och hennes son, som är två månader äldre än lilla L. Det är så himla lyxigt att vara mammaledig samtidigt som sin bästa vän! Dock var det hennes sista föräldralediga dag idag, så nu är det slut på det roliga. Men iallafall, vi har fått sällskap av varandra i ett år nu så man ska (absolut) inte klaga! 

Fast just idag var inte vår bästa dejt, det kan jag inte påstå. Jag och min kompis var precis lika trevliga och roliga som vanligt, men kidsen var inte på sina bästa humör. Inte någon av dem. De hade helt klart vaknat upp på fel sida båda två, så det var mer tårar än skratt från deras sida denna gången. Men men, man kan inte alltid vara på topp..! 

Nästa helg ska jag och vännen ha en heldag, bara hon och jag, medans barnens pappor hänger med ungarna. Jisses, vad roligt det ska bli! Bara shopping och ostört vuxensnack, det är lyx det! Vi hade en sån dag i våras någon gång också, men sedan dess har alltid kidsen varit med, så nu är det dags igen. (Dessutom är jag i desperat behov av nya kläder...)
Familj | |
Upp